Kejara dan AWAS mungkin tangguh hingga Ogos ini?

Klik untuk besarkan imej

Sistem Keselamatan Kesedaran Automatik (AWAS) dan Kejara mungkin tidak akan dilaksanakan bulan hadapan seperti yang dijangka. Kemungkinan besar sistem penguatkuasaan itu akan dilaksanakan pada Ogos ini iaitu selepas Hari Raya Aidilfitri.

“Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) baru sahaja memperoleh maklumbalas dari orang awam berkaitan Kejara pada akhir Mac lalu. Langkah seterusnya ialah untuk meminda Akta Pengangkutan Jalan 1987 di Dewan Rakyat selepas Menteri Pengangkutan memuktamadkan perincian terakhir itu,” ujar sumber yang memberitahu The Sun.

Sumber tersebut turut memberitahu penangguhan itu termasuk perbincangan lanjut di Dewan Negara. Baru-baru ini Menteri Pengangkutan Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, pindaan terhadap Akta Pengangkutan Jalan dijadualkan akan dibentangkan di Parlimen pada Mei ini.

Sebelum ini, Timbalan Menteri Pengangkutan Datuk Abdul Aziz Kaprawi berkata, perkara ini akan dibentangkan pada April (bulan ini) dan pelaksanaannya akan bermula bulan hadapan. Namun nampak gayanya ia terpaksa ditangguhkan lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required