Honda Winner 150 2016 dilancarkan di Vietnam

2016-Honda-Winner-150-e1460019478121_BM

Honda Vietnam secara rasminya telah melancarkan kapchai terbaharunya, Honda Winner 150 semasa Vietnam Motorcycle Show berlangsung. Model serba baharu ini dijadualkan akan diproduksi di Vietnam, mensasarkan pasaran motosikal kecil di Vietnam yang disifatkan sangat kompetitif.

Diura-urakan turut akan dipasarkan ke Indonesia tidak lama lagi dengan nama Supra 150X, Winner 150 pasaran Vietnam menggunakan rekaan yang sama serta enjin 150 cc silinder tunggal, dengan sistem pancitan bahan api elektronik serta sistem penyejuk cecair. Enjin tersebut berupaya menjana 15.4 hp pada takat 9,000 rpm dan tork maksima 13.5 Nm pada takat 6,500 rpm. Enjin ini juga dipadankan dengan kotak gear enam-kelajuan.

Asas rekaan Winner 150 tidak lari daripada trend terkini rekabentuk motosikal Honda menampilkan rekaan yang tajam dan bersegi. Kapchai ini juga dilengkapi dengan lampu hadapan LED. Dengan berat keseluruhan 122 kg, Winner 150 dibekalkan dengan tangki bahan api berkapasiti 4.5 liter serta dilengkapi brek cakera pada bahagian hadapan dan belakang.

Tiada lagi pengumuman rasmi berkenaan harga motosikal ini dibuat oleh Honda Vietnam, tetapi Honda Winner 150 dijadualkan masuk ke pasaran Vietnam pada Jun 2016. Kapchai ini juga akan hadir dengan pilihan dua varian dan empat warna iaitu Standard dengan warna merah sport/hitam atau hitam/putih dan Advanced dengan warna biru matte atau hitam matte.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required