Ford GT – 6,506 permohonan pembelian diterima untuk supercar yang dibina hanya terhad kepada 500 unit

GT Configurator: Triple yellow Ford GT front three quarter

GT Configurator: Triple yellow Ford GT front three quarter

Ford melaporkan sejumlah 6,506 permohonan lengkap telah dihantar untuk pembelian Ford GT dari seluruh dunia. Tempoh permohonan dibuka selama sebulan, dan pemohon perlu menyertakan video supaya dapat memberikan peluang yang lebih cerah kepada mereka untuk menjadi seorang pemilik Ford GT.

Ini bermaksud, dari beribu permohonan, hanya 500 daripada mereka akan layak untuk membeli supercar dengan warisan dari lagenda Ford tersebut. Menurut Ford lagi, hampir 200,000 orang telah melawat laman maya berkenaan dan 10,800 orang telah menunjukkan minat untuk membeli Ford GT terbaharu.

Ford kini sedang meneliti kesemua 6,506 permohonan dan akan mula memberitahu bakal pemilik yag berpotensi dalam masa 90 hari akan datang. Video-video permohonan yang dihantar juga dikatakan turut menampilkan anak-anak, kesan lampu, rakaman perlumbaan, lawatan ke garaj, dan juga kisah hidup untuk memberitahu mengapa mereka perlu untuk menjadi pemilik kepada Ford GT terbaharu.

All-New Ford GT bird's eye view, January 2015

Ford GT yang dibina dengan bahan gentian-karbon bakal dijana dengan enjin EcoBoost paling berkuasa pernah dihasilkan. Enjin V6 3.5 liter EcoBoost yang diletakkan pada bahagian tengah kerangka Ford GT tersebut mampu menjana sejumlah 600 hp dan dipadankan dengan kotak gear klac berkembar tujuh-kelajuan.

Berdasarkan maklumat dari laman maya berkenaan juga menunjukkan Frozen White adalah warna yang paling digemari oleh peminat diikuti dengan Liquid Blue. Ford GT dijangka akan dihantar kepada pelanggan bermula pada hujung tahun ini.

GALERI: Ford GT di Geneva


GALERI: Ford GT untuk perlumbaan Le Mans

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required