Volkswagen up! GTI bakal dibangunkan?

DB2011AU01151_large-e1317117379986

Menurut Autocar UK, Volkswagen sedang merancang untuk membuat model up! bagi versi GTI. Sekali gus mampu mengundang persaingan hebat dengan Fiat Abarth 595.

Ibu pejabat kejuruteraan Volkswagen yang berpusat di Braunschweig, Jerman, memberitahu Autocar UK, model baharu GTI yang masih dirahsiakan akan menerima kuasa yang lebih padu hasil enjin 1.0 liter pengecas turbo TSI tiga-silinder.

Bagi model facelift Up!, enjinnya mampu memberikan kuasa sehingga 90 PS dan tork 160 Nm. Walau bagaimana pun kuasa yang dihamburkan oleh Golf TSI BlueMotion ialah 115 PS dan 200 Nm.

Enjin tresebut dikatakan bakal dipadankan sama dengan transmisi DSG tujuh-kelajuan atau pun manual enam-kelajuan. Prototaip bagi up! GTI mampu mencecah kelajuan maksimum sehingga 200 km/j, dengan pacuan dari 0-100 km/j dalam masa lapan saat.

DB2011AU01150_large-e1317117418235

Ternyata kuasa yang dihasilkan mampu memberi persaingan buat Abarth 595 yang dipadankan oleh enjin 1.4 liter T-Jet dengan kuasa mencecah 142 PS.

Peningkatan casis untuk up! GTI ini juga termasuk dengan suspensi yang dipertingkatkan, di mana topang MacPherson untuk bahagian belakang dan torsion di belakang turut menerima gegelung pegas dan peredam sendiri. Malah ketinggian kenderaan juga direndahkan bagi pengendalian yang lebih mantap.

Selain prestasi, versi GTI ini juga dikatakan menerima padanan kerangka tiga- atau lima-pintu, bampar baharu, rim 16-inci yang lebih besar (dengan tayar 205/40), ambang yang lebih besar dan paip ekzos krom berkembar.

GALERI: Volkswagen up! facelift

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required