Ford Mustang baharu bakal dilengkapi dengan transmisi automatik 10-kelajuan pada 2018?

Ford-Mustangs-2

Menurut Mustang6g.com, terdapat perkhabaran yang mengatakan model Ford Mustang akan datang bakal dilengkapi dengan transmisi automatik 10-kelajuan. Khabar ini diperoleh dari sumber pengedar Ford sendiri. Di mana terdapat kenyataan yang kotak gear itu akan ditawarkan bersama penjana kuasa pilihan bagi Mustang akan datang itu iaitu yang akan diperkenalkan pada tahun 2018.

Walau bagaimana pun, maklumat ini masih belum menerima kesahihan dari Ford sendiri dan masih dianggap sebagai spekulasi di kalangan peminat Mustang.

Kotak gear automatik 10-kelajuan juga telah diaplikasikan pada model F-150 dan Chevy Camaro, hasil kerjasama antara GM dan Ford. Ia adalah menerusi perjanjian perkongsian rekaan bagi dua transmisi iaitu
pacuan-hadapan sembulan-kelajuan oleh GM dan Ford pula dengan pacuan-belakang 10-kelajuan.

Ford berkata, dengan adanya transmisi baharu ini, ia mampu memberikan penjimatan bahan api yang lebih efisien. Chevy pula mendakwa, transmisi automatik 10-kelajuan pada Camaro ZL1 adalah lebih pantas berbanding kotak gear Porsche.

Apa pun, kita nantikan perkembangan selanjutnya dari Ford sendiri, adakah benar dakwaan mengenai transmisi baharu ini bagi Mustang akan datang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required