Masalah kegagalan brek punca bas rempuh 10 buah kenderaan lain di Lebuhraya Utara-Selatan

Sewaktu orang ramai berpusu-pusu pulang ke ibu kota semalam, sebuah bas persiaran dilaporkan telah merempuh 10 buah kenderaan lain dalam satu kemalangan di Kilometer 265.8 Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS) arah selatan.

Kejadian yang berlaku selepas Terowong Menora pada kira-kira pukul 3 petang itu dipercayai berpunca daripada masalah kegagalan brek bas berkenaan, laporan The Star.

Walau bagaimana pun, kesemua 28 penumpang dan pemandu bas persiaran itu dilaporkan selamat. Namun salah seorang dari penumpang kenderaan yang dirempuh, dilaporkan mengalami kecederaan ringan.

Bas berkenaan datang dari arah Pulau Pinang menuju ke Kuala Lumpur, secara tiba-tiba melalui bahagian tengah laluan lebuh raya itu lalu merempuh tiga kereta di hadapannya. Pemandunya yang berusia 51 tahun telah ditahan reman pagi ini di bawah Seksyen 42 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 atas tuduhan memandu secara cuai.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required