VEP belum sedia dilaksanakan- Liow

johor-causeway-jam-bernama-pix-630x388

Sebelum ini berita yang melaporkan, sistem Permit Masuk Kenderaan (VEP) mungkin akan dibatalkan. Namun perkara ini disangkal oleh Menteri Pengangkutan Datuk Seri Liow Tiong Lai.

Beliau berkata, kerajaan tiada cadangan untuk membatalkan sistem ini, dan akan dilaksanakan sebaik sahaja ia sedia beroperasi, laporan Bernama.

“Kerajaan akan laksanakan VEP, bukan sahaja di pintu masuk Singapura-Johor, tetapi juga di sempadan Thailand, Kalimantan dan Brunei,” ujarnya kepada pihak media.

Beliau turut berkata, Kerajaan tidak bersikap diskriminasi, di semua sempadan akan ada VEP. Ia akan dimulakan dengan Singapura terlebih dahulu dan kemudian ke negara lain.

Liow turut mengulas sama ada VEP mungkin dibatalkan selepas proses pelaksanaannya berdepan “masalah” dan telah terlepas beberapa ‘tarikh’ yang dikatakan sebagai tarikh bagi pelaksanaannya.

“Akan mengambil masa untuk melaksanakannya kerana kami mahu memastikan tiada sebarang masalah timbul apabila kami memulakannya. Jika sekarang, ujian dijalankan selama 12 jam, kami mahu mengujinya selama 24 jam untuk sekurang-kurangnya satu atau dua bulan lagi,” katanya.

VEP telah pun ditangguhkan beberapa kali. Terbaru, ia sepatutnya mula dilaksana pada 16 Julai 2016, namun ternyata ia masih belum bersedia untuk beroperasi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required