GIIAS 2016: Honda Jazz RS CVT Special Edition

Selain dari prototaip Honda Civic Hatchback yang membuat penampilan pertamanya di rantau Asia, Honda turut mempamerkan sebuah Honda Jazz edisi istimewa pada Gaikindo Indonesia International Auto Show (GIIAS) tahun ini khas untuk pasaran di republik berkenaan.

Honda Jazz RS CVT Special Edition ini hadir dengan warna Attract Yellow Pearl (juga boleh dipilih dengan warna Crystal Black Pearl) serta roda aloi 16-inci berwarna hitam, yang membezakannya dari Honda Jazz RS biasa di Indonesia dan Jazz V pasaran Malaysia.

Berbanding Jazz RS CVT (Jazz RS Indonesia turut dijual dalam versi manual!), varian tertinggi Special Edition ini diberikan serlahan jalur berwarna merah pada gril hadapan dan kemasan perak yang kelihatan seperti diffuser serta antena sirip jerung.

Pada bahagian dalaman, Jazz edisi khas ini turut diberikan tema berwarna kuning dengan balutan tempat duduk sport menampilkan jahitan berkejituan-tinggi, menurut PT Honda Prospect Motor. Selain itu, ia turut dilengkapi elemen kuning pada panel dalaman pintu serta logo RS yang disulam pada perehat belakang tempat duduk. Logo RS turut dipadankan pada panel meter, bahagian hadapan serta belakang, sama seperti varian RS biasa. Skrin infotainmen “sistem AV terapung” bersaiz lapan inci turut dilengkapkan.

Honda Jazz RS CVT Special Edition ini dijual dengan harga 269.3 juta rupiah (RM82,267, di Jakarta untuk pembeli kereta pertama).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required