Plat nombor NAAM diperkenal, RM500k untuk NAAM 1

NAAM-No-Plate

Selepas beberapa siri plat nombor khas seperti G1M, 1M4U, PATRIOT, PERFECT dan Pahang yang sedang menunggu untuk mewartakan VIP, kini muncul lagi satu siri baharu iaitu NAAM.

NAAM merupakan singkatan bagi New Affirmative Action Movement atau Yayasan Gerakan Tindakan Afirmatif Baharu (NAAM), adalah organisasi bukan-kerajaan yang memfokuskan pembangunan ekonomi untuk belia INdia menerusi perniagaan, kewangan dan pembangunan modal insan. Antara sektor komersial yang difokuskan oleh NAAM ialah aktiviti peladangan termasuk menanam cili dan pisang, menurut Bernama. NAAM diasaskan oleh Datuk M Saravanan dan mendapat sokongan penuh dari Kementerian Belia dan Sukan.

Plat nombor NAAM ini boleh didapati menerusi Anan Motor, syarikat yang menjadi sumber bagi nombor pendaftaran khas. Bagi “NAAM 1”, ia ditawarkan pada harga RM500,000 dan tiada bidaan dilakukan buat setakat ini. Manakala “NAAM 2” hingga “NAAM 10” dijual pada harga dari RM200k hingga RM300k. Bagi nombor VIP hanya “NAAM 11”, “NAAM 13” dan “NAAM 33” yang semuanya telah dijual setakat ini.

Setakat ini, nombor plat PATRIOT 1 menjadi yang termahal pernah dijual di Malaysia iaitu mencecah RM1.308 juta. Selain itu, nombor pendaftaran lain yang turut menerima bayaran tertinggi ialah “F1”, di mana Sultan Ibrahim Ismail iaitu Sultan Johor, membidanya dengan harga RM836,660, selepas pernah memenangi bidaan bagi “W1N” pada harga RM748,000.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

 

Add a comment

required

required