VIDEO: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio dinobat kenderaan sedan produksi terpantas di Nurburgring

Rekod di litar Nurburgring biasanya tidak akan dipegang lama oleh sesebuah kenderaan kerana saingannya cukup sengit. Dalam kategori sedan produksi terpantas, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio pernah memegang rekod dengan catatan 7:39 minit sebelum diatasi oleh Porsche Panamera Turbo dengan catatan hanya kurang satu saat.

Walaubagaimanapun, terkini, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio kembali memegang kedudukan teratas apabila unit yang menggunakan transmisi automatik lapan kelajuan ZF dipandu oleh Fabio Francia mencatat 7 minit 32 saat.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio adalah sebuah model prestasi yang menggunakan enjin 2.9 liter V6 Twin Turbo yang berkemampuan 510hp dan 600Nm tork.

Tonton video di atas dan saksikan sendiri bagaimana Fabio Francia melakukannya dari pandangan dalam kereta itu sendiri.

GALERI: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required