Mazdasports Mazda 3 – edisi istimewa pada 28 Sept

mazda-3-racing-series_bm

Bermaz, pengedar Mazda bagi pasaran tempatan, telah mengumumkan bakal memperkenalkan varian edisi istimewa bagi Mazda 3. Digelar Mazdasports Mazda 3, model ini bakal diperkenalkan di siri jelajah Jualan Mega Mazda yang bakal berlangsung di pusat membeli-belah One Utama, Petaling Jaya, pada 28 September hingga 3 Oktober 2016.

Walau bagaimana pun, perinciannya masih belum didedahkan lagi, tetapi model edisi istimewa ini dijangka tampil dengan kit badan dan mungkin beberapa pelekat khas, seperti yang digambarkan pada model Mazda 3 Racing Series yang dilancarkan di Thailand tahun lalu. Malah ia juga mungkin didatangkan dengan beberapa kekemasan dalaman yang lebih unik.

Dipasang di Kulim, Kedah, buat masa ini Mazda 3 ditawarkan dengan tiga varian, iaitu varian asas GL sedan dijual pada harga atas jalan RM106,105 tanpa insurans. Sementara varian hatchback dan spesifikasi tertinggi sedan pula, kedua-duanya berharga RM121,105. Dijangkakan model edisi istiewa ini berdasarkan salah satu daripada model spesifikasi tinggi itu.

Versi Mazdasports dilihat sebagai olahan terakhir bagi model semasa sebelum model facelift dijangka tiba pada tahun 2017.

GALERI: Mazda 3 Sedan CKD 2015

GALERI: Mazda 3 Hatch CKD 2015

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required