Trafik di persimpangan SS2 LDP akan diubah bermula 1 Oktober untuk lebih lancar – ujian selama tiga bulan

LDP SS2 BM

Disebabkan trafik yang padat, pemegang konsesi Lebuhraya Damansara Puchong (LDP) iaitu LITRAK, akan mengadakan perubahan hala trafik pada persimpangan lampu isyarat SS2, Petaling Jaya bermula 1 Oktober 2016 hingga 31 Disember 2016. Dalam tempoh tiga bulan tersebut, LITRAK akan mengkaji keberkesanan perubahan itu.

Persimpangan lampu isyarat SS2 di LDP adalah antara bahagian yang paling sesak di sepanjang LDP dan ia mempunyai tiga cabang – dari Kelana Jaya/ Puchong/ Taman Megah, Damansara/ Kepong dan Jalan SS2/55.

Dalam perubahan ini, kenderaan yang datang dari Damansara/ Kepong tidak boleh pergi terus di lampu isyarat, dan perlu sama ada membuat pusingan U ataupun masuk kiri ke Jalan SS2/55. Jika mahu ke Kelana Jaya/ Puchong/ Taman Megah, mereka perlu sama ada menggunakan jejambat utama LDP ataupun masuk ke Jalan SS2/66, seterusnya ke Jalan SS2/55 dan masuk kembali ke laluan utama LDP menuju Kelana Jaya/ Puchong/ Taman Megah.

screen-shot-2016-09-22-at-17-20-49

Sepanjang tempoh perubahan trafik ini, LITRAK akan meletakkan kain perentang dan iklan di sepanjang jalan berhampiran dan mengedarkan 150,000 risalah informasi kepada orang ramai yang disasar menggunakan laluan ini. Diharap dengan perubahan ini, keadaan trafik akan bertambah baik dengan tahap servis daripada F kepada D semasa waktu puncak, jarak barisan lebih pendek dan waktu menunggu berkurangan 10 hingga 40 peratus.

Selain persimpangan lampu isyarat SS2, LITRAK juga melihat kemungkinan untuk perlaksanaan langkah sama di persimpangan Taman Megah (dijangka pada bulan Disember), Bandar Utama dan Jalan Majlis. LITRAK membelanjakan RM500,000 untuk pelaksanaan perubahan trafik di SS2 ini dan ia akan memberi manfaat kepada lebih 55,000 pengguna. Orang ramai diminta memberi kerjasama dengan mengikut arah yang ditentukan dan sebarang maklumat boleh diperolehi dengan menghubungi 03-74947333.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required