Mercedes-Benz Malaysia buka gudang di Pekan

mercedes-warehouse-pekan-bernama_bm

Mercedes-Benz Malaysia (MBM) telah membuka gudang baharu automotif milik mereka di Pekan, Pahang, yang disifatkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sebagai peluang baharu yang bakal memberikan keuntungan kepada penduduk setempat, lapor New Straits Times.

Gudang bernilai RM32 juta yang dimiliki oleh syarikat Bumiputra berkenaan, merupakan kerjasama antara syarikat tempatan Nilai Mahir dan MBM, yang turut dijangka akan membawa pelaburan asing terus (FDI) ke kawasan tersebut, yang mana dalam jangka masa panjang, akan membawa lebih keuntungan kepada negara dan rakyatnya, kata beliau.

Bercakap semasa pelancaran gudang itu, Najib berkata fasiliti berkenaan adalah sebahagian usaha untuk meningkatkan penglibatan golongan Bumiputra dalam perniagaan dalam masa yang sama membantu rakyat Malaysia yang lain. “Disini lahirnya usaha dari (perniagaan) Bumiputra menerusi kilang CKD (completely knocked down). Jika kita tidak ada daya saing, Mercedez-Benz tidak akan memindahkannya ke Pekan,” kata Najib, yang juga merupakan Ahli Parlimen Pekan.

Gudang tersebut, yang akan menyimpan komponen kenderaan dan alat ganti, terletak di Taman Perindustrian Automotif Pekan, di mana MBM turut mempunyai kilangnya di situ. Fasiliti berkenaan menerima Dana Fasiliti dari Unit Agenda Peneraju Bumiputra untuk pembangunannya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required