SPYSHOT: Honda BR-V dikesan di Malaysia

honda-br-v-malaysia-01

Kiriman foto spyshot dari pembaca Kamal Kaiza yang mengesan kehadiran Honda BR-V membelok masuk ke kilang pemasangan Honda di Pegoh, Melaka, ini bagaikan petanda SUV ini bakal diperkenalkan di negara kita tidak lama lagi.

Untuk pengetahuan, Honda BR-V ini adalah SUV yang berasaskan Mobilio MPV. Ia memiliki ukuran 4,455 mm panjang, 1,735 mm lebar dan 1,650 mm tinggi, manakala jarak rodanya pula ialah 2,660 m. Di mana ia 161 mm lebih panjang, 35 mm lebih sempit dan 45 mm lebih tinggi berbanding HR-V, dengan 50 mm lebih panjang jarak rodanya.

honda-br-v-malaysia-02

Model ini telah pun dijual di negara jiran iaitu Indonesia dan Thailand, BR-V atau ‘Bold Run-about Vehicle’ dijanakan oleh enjin 1.5 liter SOHC i-VTEC dengan kuasa 120 hp pada 6,600 rpm dan tork 145 Nm pada 4,600 iaitu penjana kuasa yang sama dengan City dan Jazz. Pacuannya disalurkan ke roda hadapan menerusi Earth Dreams CVT. Di India, BR-V turut ditawarkan dengan enjin diesel 1.5 liter i-DTEC dengan kuasa 100 PS dan tork 200 Nm.

Di Thailand, BR-V ditawarkan dengan pilihan lima- atau tujuh-tempat duduk, dan ia standard tujuh-tempat duduk di Indonesia dan India. Di Malaysia, Honda Malaysia masih mendiamkan diri mengenai perincian BR’V ini. Apa pun kena nantikan pengesahan dari Honda Malaysia mengenainya, dan kami akan membawakan perinciannya sekiranya ada.

GALERI: Honda BR-V di India

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required