iXoost Esavox – pembesar suara dengan bentuk seperti Lamborghini Aventador LP700-4, harga RM93k

ixoost-esavox-2-850x478-bm

Harga 19,900 euro (RM93,494) untuk pembesar suara iXoost Esavox ini memang satu jumlah yang besar, tetapi anda akan mendapat sedikit bahagian seperti daripada sebuah Lamborghini – lebih tepat, bahagian bawah bampar belakang berserta ekzosnya. Bentuk pembesar suara ini dihasilkan dengan melihat kepada Lamborghini Aventador dan dibina dengan gentian karbon serta bahan lain seperti aluminium dan kayu.

Pada kedua-dua sisinya, terdapat pembesar suara full-range 6.5 inci yang duduk dalam perumbah gentian karbon, dan sebuah woofer lapan inci, manakala subwoofer 15 inci downward-firing diperbuat daripada Neodymium dan mengambil tugas untuk bunyi frekuensi rendah. Dua stereo valve preamp dan amplifier 600-watt memberi kuasa kepada tweeter, pembesar suara midrange dan woofer, manakala subwoofer pula mendapat kuasa sendiri daripada amplifier 200-watt.

Paip ekzos pada pembesar suara ini bukan sekadar hiasan. Ia mempunyai beberapa bukaan yang boleh dilaras, untuk melepaskan tekanan udara di dalam subwoofer, manakala dua daripada tiub tersebut mempunyai tweeter Mylar berukuran satu inci.

Saiz iXoost Esavox boleh dikatakan besar dan berat – 53 kg dan berukuran 125 sm panjang, dan 65 sm dalam. Berat ini disokong dengan adanya penyerap hentak pasif pada bahagian bawah dan tahap ketinggian yang boleh dilaras.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required