Shell alami isu teknikal sistem – pelanggan tidak boleh menggunakan kad kredit untuk transaksi pembayaran

Shell alami isu teknikal sistem – pelanggan tidak boleh menggunakan kad kredit untuk transaksi pembayaran

Shell telah mengesahkan pihaknya kini sedang berhadapan dengan masalah teknikal yang melibatkan tapak sistem, yang memberikan kesan terhadap operasi bagi ratusan stesennya di seluruh negara.

Menurut kenyatan yang dikeluarkan, isu ini bermula jam 1 pagi pada 16 Januari di mana pelanggan tidak boleh menggunakan kad kredit sebagai transaksi ketika membeli minyak.

Setakat ini, 230 buah stesen Shell telah kembali beroperasi seperti biasa, dan menerima pembayaran secara tunai dan kad kredit. Manakala selebihnya hanya boleh menggunakan pembayaran secara tunai buat masa ini.

Buat masa ini, Shell sedang bekerjasama dengan pembekal IT untuk mengesan dan memperbaiki masalah teknikal ini. Dalam masa yang sama, syarikat ini memohon maaf di atas segala kesulitan yang dihadapi oleh para pelanggan dan peruncitnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required