Mitsubishi Eclipse Cross – nama untuk crossover terkini Mitsubishi, lagi gambar teaser dikeluarkan

Mitsubishi Eclipse Cross – nama untuk crossover terkini Mitsubishi, lagi gambar teaser dikeluarkan

Sebelum ini kami ada melaporkan bahawa Mitsubishi akan memperkenalkan sebuah crossover kompak baru semasa Geneva Motor Show, tetapi namanya pada waktu itu masih belum diketahui. Kini, ia sudah ada, dan Mitsubishi menamakannya sebagai Eclipse Cross.

Nama Eclipse sebelum ini pernah digunakan pada model sports Mitsubishi, tetapi kini menjadi milik model crossover yang dikata akan terletak atas daripada ASX dan bawah pada Outlander.

Selain nama, gambar lain yang dikeluarkan bersama juga menunjukkan bahawa model ini memang membawa banyak persamaan gaya seperti model konsep XR-PHEV II, yang sebelum ini pernah dipertontonkan juga di Geneva, pada tahun 2015.

Antara penggayaan yang menjadi tumpuan adalah lampu belakang bersama light guide yang terletak tinggi, dan bersambung di tengah dengan garisan lampu LED. Pada bahagian hadapan pula, terdapat gril berwarna kelabu yang bersambung dengan bukaan besar di bahagian bawah bampar.

Setakat ini masih belum ada kenyataan rasmi berkenaan enjin yang digunakan pada model ini tetapi ramai yang menjangkakan ketibaan enjin sama seperti model ASX dan diikuti plug-in hybrid (PHEV) pada masa seterusnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required