Setiawangsa-Pantai Expressway (DUKE 3) diuruskan oleh Ekovest Bhd – sepanjang 32km, siap tahun 2020

DUKE-02_BM

Bagi melaksanakan pembinaan Setiawangsa-Pantai Expressway (SPE) atau DUKE 3, Ekovest Bhd. melalui anak syarikat milik penuhnya, Lebuhraya DUKE Fasa 3 Sdn. Bhd. telah menandatangani perjanjian konsesi dengan kerajaan bagi pembinaan lebuhraya tersebut yang bernilai RM3.738 bilion bagi tempoh konsesi selama 53 tahun enam bulan.

Perjanjian tersebut untuk mereka bentuk, membangun, mengendali, mengurus dan menyelenggara lebuh raya tersebut yang sebelum ini dikenali sebagai DUKE Fasa 3, menurut laporan Utusan Malaysia.

Menurut Ekovest, SPE akan menjadi lebuh raya pertama di Malaysia yang direka menampung penuh sistem tol elektronik dan dijangka menggunakan sistem aliran bebas pelbagai laluan semasa pembukaannya pada 2020.

SPE akan dibina sepanjang 35 km, menghubungkan bahagian utara dan selatan KL. Kawasan yang terlibat ialah Universiti Tunku Abdul Rahman, Wangsa Maju, Setiawangsa, Ampang, Lebuhraya Bertingkat Tun Razak dan koridor Bandar Malaysia serta Kerinchi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required