Pusat 3S Nissan Mertzyu Auto dibuka di Kota Kinabalu

Mertzyu Auto Nissan 3S Centre

Mertzyu Auto Sdn Bhd, pengedar sah Edaran Tan Chong Motors Sdn Bhd (ETCM) telah melancarkan secara rasmi Pusat 3S pengedar pertamanya di Kota Kinabalu, Sabah pada hari ini.

Pembukaan ini mencatat sejarah sebagai pusat 3S ‘hibrid’ Nissan yang pertama seumpamanya. Ia mewakili kerjasama pertama di antara Tan Chong dengan pengedarnya sebagai pusat jualan, servis dan alat ganti yang beroperasi sepenuhnya. Metzyu Auto menjalankan operasi jualan bagi kereta Nissan sementara Tan Chong Ekspres Auto Service (TCEAS) menjalankan operasi Selepas Jualan untuk servis dan alat ganti.

Memiliki keluasan penuh 40,000 kaki persegi, bilik pameran ini mampu mempamerkan sehingga enam buah kereta pada satu-satu masa. Terdapat lima ruang servis di Pusat Servis ini yang mampu menyelenggara sehingga 30 buah kenderaan pada operasi penuh.

Ribbon Cutting_Mertzyu Auto Nissan 3S Centre

Pengarah Urusan Mertzyu Auto Sdn. Bhd., Oi Thiam Seng berkata, “Dengan pelaburan sekitar RM1.5 juta, ia merupakan pusat sehenti yang menawarkan kemudahan buat para pelanggan untuk memandu uji rangkaian model Nissan, melakukan servis dan mendapatkan alat ganti dengan semuanya di bawah satu bumbung.”

Pusat 3S Nissan Mertzyu Auto mengadaptasi standard identiti Global Retail Visual Nissan demi menawarkan perkhidmatan 3S sepenuhnya, mengekalkan perhubungan pelanggan yang berkualiti. Antara kemudahan tambahan yang ditawarkan termasuklah tempat cuci kereta, perkhidmatan merias, pembelian dan memperbaharui insurans, petak penghantaran dengan penghawa dingin dalaman, sebuah lounge dan tempat minum bersama ketersambungan WiFi demi keselesaan pelanggan.

Berucap pada majlis pelancaran tersebut, Pengurus Besar Kanan ETCM, Christopher Tan menjelaskan bahawa Kumpulan Tan Chong telah mengembangkan rangkaiannya dengan agresif di kawasan Malaysia Timur sejak dua tahun lalu.

“Pasaran Malaysia Timur amat penting buat ETCM. Kami kini mempunyai 14 buah cawangan dan pengedaran di Malaysia Timur dengan tiga pusat 3S di Sarawak dan empat 3S di Sabah. Pusat 3S Nissan Mertzyu Auto nyata mengukuhkan lagi komitmen kami untuk memenuhi keperluan pelanggan menerusi penawaran barisan model Nissan yang mantap dan menarik,” katanya.

Mertzyu Auto merupakan sebahagian daripada rangkaian 20 pengedar Nissan yang mantap di seluruh negara. Penambahan pengedar telah dirancang untuk tahun 2016.

Waktu operasi untuk bilik pameran Mertzyu Auto Nissan adalah dari 8.00 pagi – 9.00 malam setiap hari Isnin hingga Sabtu, dan 9.00 pagi – 5.00 malam setiap hari Ahad dan Cuti Umum. Pusat Servis TCEAS pula dibuka dari 8.30 pagi – 5.00 malam setiap hari Isnin hingga Sabtu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required