Kia Cadenza K7 2017 – foto, video baharu dipaparkan

2016-kia-cadena-k7-south-korea-001_BM

Imej model baharu Kia Cadenza (K7) ini telah pun bertebaran, sejak Kia memperkenalkannya di pasaran domestik. Malah menerusi laman web Kia Motors Korea Selatan, semakin banyak fotonya dipaparkan.

Turut dikenali sebagai K7 bagi sesetengah pasaran, Cadenza merupakan sedan besar iaitu selepas Kia Optima (K5), namun sedikit kecil berbanding dengan Kia K900 (K9).

Sejak diperkenalkan pada November lalu, generasi terkini bagi Kia Cadenza ini menampilkan gaya keseluruhan serba baharu. Buat pertama kalinya, gril ‘hidung harimau’ yang menjadi signatur Kia dibentuk melengkung ke dalam. Sementara lampu utama LED pula dibalut baharu dengan jaluran krom yang disambungkan dari gril hadapan. Lampu nyalaan siang LED dengan empat-sudut signatur jenama ini turut ditampilkan.

Manakala profil sisi pula memberikan gambaran K7 memiliki bonet yang lebih panjang dan garisan bumbung lebih landai. Malah menerusi foto itu juga terpapar rim aloi pelbagai-jejari bersaiz 19-inci yang dibaluti tayar 245/40 R19. Malah lampu belakang baharu yang lebih lebar turut ditampilkan dengan paip ekzos berkembar memberikan paras rupa yang lebih segar.

Menerusi spesifikasinya, Cadenza baharu ini turut dilengkapi beberapa elemen baharu termasuk sistem audio Krell Premium Sound, pengecas tanpa wayar, monitor pandangan-sekeliling, skrin paparan head-up dan tempat duduk balutan kulit Nappa.

Untuk keselamatan, Cadenza turut dilengkapi dengan sembilan beg udara dan elemen keselamatan aktif termasuk Autonomous Emergency Braking, Advanced Smart Cruise Control, Lane Departure Warning System dan High Beam Assist.

2016-kia-cadena-k7-south-korea-012-e1453872902987_BM

Seperti yang dijangka, untuk pasaran Korea, K7 ini akan dijanakan oleh enjin 3.3 liter V6 GDI 290 PS, bukannya 3.3 liter turbo-berkembar V6 seperti mana yang pernah diwar-warkan sebelum ini. Malah enjin 2.4 liter GDI empat-silinder 190 PS dan 2.2 liter e-VGT turbodiesel dengan 202 PS/441 Nm turut ditawarkan.

Bahkan Korea merupakan pasaran pertama yang bakal menerima model baharu ini, diikuti oleh Eropah dan Amerika Syarikat. Malah spesifikasi dan perinciannya telah pun dipamerkan di laman web Kia, maka ia tidak akan menunggu masa yang lama untuk dilancarkan. Harga K7 di Korea Selatan bermula 30.1 juta won (RM106,363) bagi varian 2.4 GDI.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • Vroom on Jan 28, 2016 at 8:44 am

    Jualan kereta KIA di Msia terkurang lebih daripada 50% pada tahun 2015 berbanding 2014.

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required