LaFerrari warna ungu milik TMJ sungguh menawan

TMJ-LaFerrari-3_BM

Keluarga kerabat Johor memang terkenal memiliki koleksi kenderaan yang eksotik, hebat dan menawan. Semalam, Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim, berangkat mengunjungi Stadium Tan Sri Dato’ Haji Hassan Yunos dengan LaFerrari berwarna ungu yang sungguh menawan.

Menerusi foto yang tersiar di laman Facebook rasmi Johor Southern Tigers, Yang Teramat Mulia Tuanku telah memandu sendiri jentera berkenaan yang hanya ada 499 unit di dunia. LaFerrari ini dijanakan oleh enjin 6.3 liter V12 yang mampu menghamburkan kuasa sehingga 789 hp pada 9,000 rpm dan tork 700 Nm pada 6,750 Nm.

TMJ-LaFerrari-4_BM

LaFerrari ini turut dilengkapi dengan cakera karbon seramik Brembo pada bahagian hadapan (398 mm) dan belakang (380 mm). Ia juga dipadankan dengan suspensi double wishbone pada bahagian hadapan dan multi-link di belakang. Memantapkan lagi pengendaliannya, ia turut dipadankan dengan tayar Pirelli P Zero Corsa 265/30 R19 di hadapan dan 345/30R20 di belakang.

Bagi setiap pembelian LaFerrari, pembeli boleh menyertai Ferrari Personalisation Programme, bagi mendapatkan lebih banyak pilihan pengkhususan (customisation). Seperti LaFerrari milik TMJ ini, ia diwarnakan dengan bayangan ungu gelap, dipadankan bersama warna hitam pada bahagian bumbung dan roda, bukannya warna klasik Rossa Corsa seperti kebiasaannya.

Amacam? Cukup gempak tak LaFerrari ungu milik TMJ ini? Peh! Sungguh menawan kalbu!

GALERI: Ferrari LaFerrari

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required