Lebuhraya Karak dan Lebuhraya Pantai Timur Fasa 1 beri diskaun tol 10% sempena CNY pada 8 Feb ini – jadual cadangan perjalanan turut dikeluarkan

LPT1-CNY-TTA

ANIH Berhad, syarikat konsesi Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak (KLK) dan Lebuhraya Pantai Timur Fasa 1 (LPT 1) akan menawarkan diskaun tol 10 peratus sempena perayaan Tahun Baru Cina pada 8 Februari ini kepada pengguna lebuh raya yang membuat bayaran secara elektronik (ETC).

Pengarah ANIH Berhad, En Nik Fauzi Tan Sri Nik Hussein berkata, pemberian diskaun tol itu akan bermula jam 12.00 pagi sehingga 11.59 malam pada 8 Februari. Sehubungan itu, beliau berkata, pihaknya menyasarkan 2.18 juta kenderaan yang akan menggunakan KLK dan LPT 1 sepanjang tempoh sambutan itu bakal menerima manfaat diskaun terbabit.

“Ia bagi menyambut seruan kerajaan supaya syarikat konsesi melaksanakan tanggungjawab sosial masing-masing sebagai tanda penghargaan kepada pengguna lebuh raya. “Pemberian diskaun ini ialah kesinambungan program tanggungjawab sosial syarikat terbabit kepada pengguna jalan raya, seperti yang dilakukan pada musim perayaan lain termasuk Aidilfitri, Deepavali dan Krismas.

Dalam masa yang sama ANIH turut mengeluarkan Jadual Cadangan Waktu Perjalanan (TTA) bagi melancarkan perjalananpara pengguna kedua-dua lebuhraya terbabit. Ia diharap dapat mengurangkan kesesakan melampau khususnya pada waktu kemuncak selain memastikan perjalanan orang ramai lancar, cekap dan selamat sampai ke destinasi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required