Volkswagen buka Pusat Servis Teknikal ketiga, merupakan bilik pameran VW terbesar di Malaysia

2016-volkswagen-puchong-service-centre-001_BM

Volkswagen Group Malaysia telah membuka Pusat Servis Teknikal ketiga iaitu Pusat 4S Volkswagen Puchong yang dikendalikan oleh Swire Motors. Pusat 4S ini mampu memenuhi keperluan para pemilik kenderaan Volkswagen dari segi jualan hinggalah selepas jualan yang melibatkan servis umum & pantas, pembaikan akibat kemalangan, badan dan cat, selain diagnostik dan pembaikan utama.

Memiliki keluasan mencecah 92,000 kaki persegi, Pusat 4S Volkswagen Puchong kini mempunyai 24 ruang penyelenggaraan dan boleh dikembangkan menjadi 35 ruang pada masa depan. Ia juga memiliki bilik pameran Volkswagen paling besar yang boleh mempamerkan 15 buah kenderaan dan dua ruang penyerahan kereta.

Swire Motors telah melabur sebanyak RM20 juta untuk membuka Pusat 4S Volkswagen Puchong. Malah turut merancang untuk menyediakan ruang servis ekspres pada masaakan datang. Selain servis serta pembaikan kecil dan besar, perkhidmatan lain yang turut disediakan termasuklah penjajaran tayar, servis pendingin hawa, pembaikan akibat kemalangan, badan dan cat serta aksesori.

2016-volkswagen-puchong-service-centre-006_BM

Ia juga memiliki pusat Badan & Cat bertauliah yang dilengkapi teknologi terkini seperti pistol udara tahan karat baharu untuk kerja-kerja mengecat dengan cat berasaskan air. Cat baharu yang telah ditambah baik itu memerlukan lapisan lebih nipis. Ia juga menawarkan hasil cat yang lebih bersih dan cantik berbanding cat berasaskan pelarut.

Antara kemudahan lain yang disediakan ialah sebuah lounge dilengkapi empat buah komputer untuk kegunaan pelanggan, TV dengan pelbagai saluran Astro, sebuah kafe dan WIFI berkelajuan tinggi.

Pengarah Urusan Volkswagen Group Malaysia, Armin Keller berkata, “Ini merupakan Pusat Teknikal Volkswagen yang ketiga dilancarkan dalam tempoh setahun dan menjadi bukti bahawa pelanggan sememangnya menjadi keutamaan kami. Tahun ini akan menjadi tahun di mana Volkswagen Malaysia memberi fokus untuk meningkatkan pengalaman pemilikan buat semua pelanggan kami.”

Pusat 4S Volkswagen Puchong beroperasi mulai Isnin hingga Sabtu dari jam 8.30 pagi hingga 6 petang dan dari jam 9 pagi hingga 6 petang pada hari Ahad dan cuti umum untuk bilik pamerannya. Bagi perkhidmatan selepas jualan pula, ia beroperasi mulai Isnin hingga Sabtu dari jam 8 pagi hingga 8 malam.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required