Kia Malaysia memperkenalkan Kia Cares sebagai pelan perlindungan komprehensif – bukan untuk komersil

Kiacare1

Kia Malaysia telah memperkenalkan pelan pelindungan baharu untuk semua pemilik kenderaan Kia iaitu Kia Cares. Sama seperti RTI-GAP Insurance untuk kereta Nissan dan Peugeot Protect, Kia Cares ini dibuat bagi memberikan liputan yang lebih komprehensif bagi polisi insurans kenderaan.

Secara umumnya, kenderaan yang rosak teruk akibat kemalangan, kebakaran, banjir, bencana alam atau dicuri, polisi insurans kenderaan biara hanya akan membayar mengikut nilai pasaran semasa kenderaan berkenaan, dan bukannya harga jualan sebenarnya.

Namun Kia Cares mencipta liputan yang berbeza iaitu mengikut harga jualan dan juga jumlah yang diinsuranskan. Sebagai tambahan, pelan ini juga termasuk dengan pilihan kenderaan ganti termasuk jika terlibat dengan kemalangan yang mengakibatkan kenderaan tidak boleh diperbaiki lagi, dicuri atau bencana alam.

Kia-Cares-e1455175841581

Contohnya, jika anda membeli model baharu Kia Cerato 1.6 SX dengan harga RM101,888 (OTR dengan insurans), dengan jumlah yang diinsurans sebanyak RM97,000. Kemudian kereta tersebut dicuri tidak lama selepas anda baru sahaja mendapatnya.

Pihak syarikat insurans bersetuju untuk membayar jumlah yang diinsuranskan iaitu RM97,000, dan ia boleh membantu bayaran balik pinjaman (RM101,888), dan memerlukan anda menggunakan duit sendiri sebanyak RM4,888. Dengan Kia Cares, ia akan membantu anda menyelesaikan bayaran selebihnya itu iaitu RM4,888, jadi anda tidak perlukan mengeluarkan duit poket sendiri. Malah Kia Malaysia juga berkata proses ini akan berlangsung dengan pantas dan tidak mengambil masa yang lama.

Walau bagaimana pun, terdapat beberapa terma dan syarat yang ditetapkan bagi pelan perlindungan Kia Cares ini. Pertama, ia hanya boleh didapati bagi setiap pembelian model baharu Kia mulai 1 Januari 2016. Kedua, ia tidak melindung kenderaan yang digunakan untuk tujuan komersil. Terakhir, pelan ini tidak boleh dipindah milik.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required