GoCar – sewa Iriz, Myvi atau Almera ikut jam atau hari

gocar-1_BM

Mayflower Acme Tours, subsidiari bagi Warisan TC Holdings mengumumkan bahawa ia telah memperoleh kepentingan majoriti bagi meneruskan operasi GoCar, yang ditubuhkan pada Mac tahun lalu. Pengambilalihan ini menandakan kemasukan Mayflower dalam perniagaan perkhidmatan perkongsian kereta.

Syarikat ini juga menambah, GoCar memberikan penyelesaian pengangkutan dapat tempoh yang singkat, membenarkan ahlinya menyewa kereta sama ada ikut jam atau hari melalui platform pandu-sendiri, dengan akses menerusi laman web syarikat atau aplikasi dalam talian.

Sejak dilancarkan, GoCar telah menerima lebih 5,000 jam tempahan untuk keretanya di Cyberjaya, Mont Kiara, Mid Valley dan Bangsar. Perkhidmatan ini masih beroperasi di bawah nama dan jenama yang sama, dan kini mempunyai tiga model kenderaan yang ditawarkan iaitu Proton Iriz, Perodua Myvi dan Nissan Almera.

go-car-2_BM

Kadar sewa bagi Myvi adalah yang paling murah, iaitu kadar masa puncak (dari jam 8 pagi hingga 8 malam) hanya RM15.90 per jam. Manakala kadar bukan waktu puncak (dari 9 malam hingga 7 pagi) ialah RM11.90 per jam, dan kadar untuk sewaan 24-jam pula ialah RM159 mengikut penggunaan harian.

Kadar bagi Iriz pula ialah RM16.90 (waktu puncak) dan RM11.90 (bukan waktu puncak) per jam, dan RM169 sehari. Manakala bagi Almera pula RM19.90 (waktu puncak) dan RM16.90 (bukan waktu puncak) per jam, dan RM209 sehari.

Mayflower turut memaklumkan, GoCar telah dianugerahkan geran CIP 500 bernilai RM500,000 oleh Cradle Fund, di mana ia bakal digunakan untuk membolehkan perkhidmatan perkongsian kereta ini dapat berkembang ke pasaran baharu dan meningkatkan lagi jangkauan pemasaran.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

 

Add a comment

required

required