Mercedes-Benz Cycle & Carriage Autohaus Petaling Jaya penampilan baharu dilancarkan secara rasmi

Mercedes-Benz-Malaysia-CCB-PJ-Autohaus-1

Mercedes-Benz Malaysia Sdn Bhd, bersama pengedar sahnya, Cycle & Carriage Bintang Berhad (CCB), kini secara rasmi merasmikan semula CCB Autohaus serba baharu di Petaling Jaya.

Sehingga kini sejumlah RM43 juta telah dilaburkan di CCB Autohaus Petaling Jaya (CCB PJ), di mana RM7 juta dilaburkan hanya untuk menaik taraf bilik pameran yang menampilkan imej korporat (CI) Mercedes-Benz yang baharu untuk memberikan pengalaman yang lebih menakjubkan kepada pelanggan.

Autohaus serba baharu ini terletak di Lot 19, Jalan 51A/219, Off Federal Highway, Petaling Jaya, merupakan Autohaus terbesar CCB yang turut menampilkan pusat prestasi AMG terletak di tingkat satu. Satu lagi ciri unik Autohaus PJ ini ialah rekabentuk terbaharu Wall Star jenama Mercedes-Benz.

Untuk keselesaan pelanggan, ruang lounge untuk pengunjung telah dibesarkan. Bilik pameran yang berkonsep ‘I-Showroom’ ini dilengkapi dengan skrin sesentuh digital untuk pelanggan mengetahui dengan lebih lanjut berkenaan produk Mercedes-Benz serta proses pembelian. CCB PJ ini turut dibina berdasarkan garis panduan ekstensif Sistem Persembahan Mercedes-Benz II (MPS II).

Dibina dengan keluasan 150,210 kaki persegi, CCB PJ menempatkan 21 kereta untuk dipamerkan dan diuruskan oleh 36 staf jualan dan 79 staf selepas jualan. Pusat servis CCB PJ ini pula mampu untuk menampung 40 buah kereta untuk diservis dan kerja pembaikkan lain pada satu-satu masa.

Menurut CEO CCB Dato’ Wong Kin Foo, Autohaus Georgetown yang baharu dipertingkat akan diperkenalkan minggu hadapan, diikuti dengan bilik pameran Jalan Tun Razak yang dipindahkan ke lokasi lebih strategik di TREC KL pada hujung Februari. Dalam pertengahan tahun ini pula CCB akan membuka Autohaus ke-12 yang terletak di Cheras untuk menampung keperluan pelanggan di selatan Lembah Klang.

Dengan dedikasi untuk memenuhi kepuasan pelanggan, CCB akan terus melabur dengan sejumlah RM30 juta untuk dua tahun seterusnya bagi menaik taraf Autohaus di Alor Setar, Bukit Tengah, Juru, Ipoh, Mutiara Damansara, dan Johor Bahru.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required