Cadangan penyediaan trek perlumbaan motosikal di ibu kota, KPN akan bincang dengan Tengku Adnan

2015-mat-rempit-5-e1444095620332a_BM

Susulan cadangan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor mengenai penyediaan trek perlumbaan motosikal di ibu kota, Ketua Polis Negara (KPN) Tan Sri Khalid Abu Bakar akan mengadakan perjumpaan dengan Menteri Wilayah Persekutuan itu.

Tan Sri Khalid berkata, perjumpaan itu bagi mendapatkan maklumat terperinci berhubung cadangan tersebut, menurut laporan Bernama.

“Saya percaya beliau ada alasan-alasan tertentu. Saya akan mendengar pandangan beliau.

“Masalah rempit ini seolah-olah tiada penghujung, pelbagai tindakan pihak penguatkuasa telah ambil, anak-anak muda kita masih suka merempit, lumba tengah malam, jadi apa-apa pun saya akan berjumpa dengan beliau dulu,” katanya.

Isnin lepas, Tengku Adnan mencadangkan untuk menyediakan trek perlumbaan motosikal di kawasan tertentu di ibu kota bagi memenuhi kehendak dan minat anak muda. Idea tersebut adalah untuk mengatasi masalah perlumbaan motorsikal haram yang semakin berleluasa sekarang.

Walau bagaimana pun, cadangan beliau untuk menutup sebahagian jalan di Kuala Lumpur seminggu sekali untuk Mat Moto berlumba, nampaknya mendapat banyak bantahan dari pelbagai pihak tidak kira dari pihak kerajaan sendiri mahu pun pembangkang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required