Kekerapan bagi jadual perjalanan KLIA Ekspres dan KLIA Transit dipertingkatkan mulai 1 Mac

erl-klia-express-1

Kekerapan bagi perkhidmatan KLIA Ekspres dan KLIA Transit akan dipertingkatkan mulai 1 Mac ini, menurut Express Rail Link Sdn Bhd (ERL) menerusi laporan Bernama.

Bagi KLIA Ekspres, jadual waktu puncak akan diperkenalkan pada hari Ahad bagi memudahkan para penggunanya. Tren akan tiba setiap 15 minit pada pagi waktu puncak dari jam 6 pagi hingga 9 pagi, dan petang waktu puncak pula dari 4 petang hingga 10 malam dari Ahad hingga Jumaat. Bagi bukan waktu puncak, tren akan tiba setiap 20 minit. Pada hari Sabtu pula, tren kekal dengan jadual waktu bukan puncak sepanjang hari.

Bagi KLIA Transit, ERL berkata, terdapat pertambahan perkhidmatan pada waktu pagi setiap hari biasa dan petang waktu puncak dengan tren akan tiba setiap 20 minit, atau tiga kali bagi setiap jam.

Kedua-dua KLIA Ekpsres dan KLIA Transit menghubungkan KL Sentral ke KLIA dan KLIA2. Harga tiket bagi ERL meningkat dari RM35 menjadi RM55 mulai 1 Januari lalu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required