Mitsubishi Outlander baharu menanti detik pelancaran – telah dibuka tempahan dengan harga RM172k

Outlander-Open-Booking

Mungkin hanya menantikan detik yang sesuai untuk melancarkannya secara rasmi, Mitsubishi Motors Malaysia (MMM) telah mempergiatkan langkah bagi mempromosikan model baharu Outlander. Malah MMM turut mengumumkan menerusi laman Fecabook bahawa tempahan bagi SUV ini telah pun dibuka.

MMM juga sedang mempamerkan model Outlander baharu ini di Bangsar Shopping Centre mulai semalam tetapi ia masih ‘berselimut’ dan hanya akan dibuka untuk tatapan ramai pada penghujung minggu ini, itulah yang diberitahu pada kami. Malah penasihat jualan MMM turut mendedahkan Outlander, model yang diimport sepenuhnya dari Jepun (CBU) ini, akan dijual dalam lingkungan harga atas jalan RM172,000 termasuk insurans.

Ternyata ia memberikan persaingan buat Honda CR-V 2.4 (harga atas jalan RM172,600 termasuk insurans) dan Nissan X-Trail 2.5 (harga atas jalan RM159,164 tanpa insurans), kedua-duanya dipasang di Malaysia (CKD). Sama seperti X-Trail, Outlander ini juga mempunyai tujuh tempat duduk dalam tiga barisan.

Outlander-Brochure-Rear

Outlander baharu ini merupakan model facelift generasi ketiga dengan menggunakan “Dynamic Shield”, dijanakan dengan enjin 2.4 liter MIVEC empat-silinder dengan kuasa 169 hp dan tork 220 Nm serta dipadankan dengan transmisi automatik CVT yang baharu. Ia turut didatangkan dengan sistem Multi-Select 4WD. Model ini juga mempunyai varian plug-in hybrid namun belum sah akan dibawa masuk ke Malaysia mahu pun tidak.

Kami masih belum mempunyai spesifikasi penuh mengenai SUV ini, namun mungkin ia didatangkan dengan spesifikasi tertinggi. Lampu utama LED dan lampu nyalaan siang (DRL) sebagai standard, dengan bumbung matahari, pintu kargo berkuasa elektrik, kemasukan tanpa kunci dengan butang penghidup enjin, tempat duduk balutan kulit dan rim aloi dua-tona 18-inci. Mitsubishi turut mendakwa, SUV ini mempunyai ruang kargo yang terbaik dalam kelasnya.

Bagi aspek keselamatannya, ia juga didatangkan dengan tujuh beg udara, Kawalan Kestabilan Aktif (ASC), Bantuan Mula Mendaki, termasuk ABS bersama EDB dan Bantuan Brek. Manakala pilihan warna yang ditawarkan ialah merah metalik, putih mutiara dan kelabu metalik.

GALERI: Mitsubishi Outlander (Speksifikasi USA)

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required