Fasa pertama jajaran MRT Sungai Buloh-Kajang di landasan dijangka mula beroperasi akhir 2016

mrt sungai buloh

Perkembangan terkini mengenai fasa pertama projek Transit Aliran Berkapasiti Tinggi (MRT) bakal menyaksikan jajaran Sungai Buloh-Kajang (SBK) antara Sungai Buloh dan Semantan dijangka memulakan operasi pada akhir tahun ini.

Menurut Pengarah Projek Jajaran SBK Marcus Karakashian, pihaknya sedang menunggu pembukaan fasa pertama pada hujung tahun ini.

“Kerja-kerja pembinaan trek di pintu masuk sudah siap dan sebuah tren elektrik sedang diuji di landasan antara stesen Sentral dan Surian. Manakala stesen-stesen bawah tanah pula sedang dilengkapi peralatan elektrik dan mekanikal,” katanya.

Manakala ujian bersepadu berkemungkinan dijalankan pada September.

Tambahnya lagi, masih ada banyak lagi kerja-kerja pembinaan yang masih perlu disiapkan. Namun mengesahkan fasa pertama ini berlangsung mengikut jadual.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required