ETCM naikkan harga Nissan Almera, X-Gear, X-Trail, Grand Livina, Teana, NV200 sehingga RM5k mulai April

nissan-price-increase-2016

Bulan lalu, Edaran Tan Chong Motor (ETCM) telah mengesahkan akan menaikkan harga semua model Nissan antara 3-6% pada pertengahan tahun 2016. Walau bagaimana pun, setakat ini ETCM belum memgumumkan harga baharu bagi semua modelnya.

Namun foto yang disiarkan di buletin komunikasi oleh Nissan X-Trail T32 Club menerusi Facebook (terima kasih AJ), dan senarai harga jangkaan telah dipaparkan.

Enam model iaitu Nissan Almera, Grand Livina, X-Gear, X-Trail, Teana dan NV200 terlibat dengan peningkatan harga dijangka sehingga RM5,000 mulai 1 April ini. Dalam buletin terbabit mengatakan tiada perubahan harga atas jalan bagi Serena S-Hybrid facelift, yang menerima insentin hibrid buat masa sekarang.

Pada Oktober tahun lalu, ETCM berkata disebabkan nilai ringgit yang menyusut, membuatkan pihaknya tidak dapat menolak kemungkinan kenaikan harga bagi model Nissan di Malaysia. Setakat ini, jenama kenderaan Jepun yang telah menaikkan harga termasuklah Honda, Toyota dan Lexus. Bahkan pengeluar kereta nasional Proton juga telah menaikkan harga pada pertengahan Februari lalu.

Tunggulah pengumuman daripada ETCM mengenai struktur semula harga bagi barisan model Nissan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required