Honda Brio Amaze facelift dilancarkan di India

honda-amaze-fl-bluish-titanium

Honda Brio 2016 iaitu versi facelift telah pun dilancarkan di India, dalam bentuk sedan baharu yang dikenali sebagai Honda Brio Amaze. Brio Amaze sebelum ini telah pun diperkenalkan di Thailand pada November 2012.

Rekaannya juga tampil berbeza termasuk padanan bampar hadapan baharu yang lebih menyerlah berbanding model sebelum ini. Gril hadapan baharu juga telah disambungkan pada logo Honda dengan sayap krom yang lebih tebal menjalari bahagian lampu utama, dilihat suatu rekaan yang dikekalkan dari model sebelum ini. Namun perubahan imej yang dilakukan ini adalah model terkini Honda.

Honda-Brio-Amaze-FL-Rear

Perubahan yang ditampilkan pada bahagian belakang agak kurang ketara namun Amaze ini tampil dengan kluster lampu baharu. Malah posisi antara lampu brek dan indikator juga telah ditukar, kini lampu isyarat membelok terletak di atas lampu brek. Terdapat tujuh warna badan yang ditawarkan, termasuklah warna baharu Bluish Titanium Metallic yang merupakan hero colour

Bahagian kabinnya pula melibatkan perubahan imej yang agak besar, termasuklah papan pemuka yang tampil dengan dua-tona serba baharu (hitam-beige) dengan stail bentangan seperti Jazz dan City, malah kelihatan lebih kontemporari dan premium. Malah kluster instrumen tiga-dial, paparan pelbagai-informasi, penghawa dingin dan Honda Connect telah diperbaharui.

Honda-Brio-Amaze-FL-Cabin

Seperti sebelum ini, Brio di India dijanakan oleh enjin petrol 1.2 liter i-VTEC dan diesel 1.5 liter i-DTEC. Enjin petrol turut ditawarkan dengan transmisi manual lima-kelajuan, dan Earth Dreams Tech G-Design Shift CVT yang menggantikan automatik lima-kelajuan, manakala varian diesel hanya manual sahaja.

Harga yang ditawarkan bermula INR 5.29 lakhs (RM32,483) hingga INR 8.19 lakhs (RM50,252).

Selepas Brio Amaze diperkenalkan, dengan cerita varian hatchback pula akan menyusul kemudian, termasuk bagi pasaran Thailand dan Indonesia.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required