BHPetrol Infiniti Euro 5 Diesel kini ada di R&R Tapah – bakal diperluaskan ke Perak, Penang dan Pahang

BHPetrol

Setelah diperkenalkan di beberapa buah stesen BHPetrol di Lembah Klang dan selatan tanahair, Boustead Marketing telah mengumumkan jajahan bagi BHPetrol Infiniti Euro 5 Diesel diperluaskan di kawasan utara pula. Kini bahan api ini sudah boleh didapati di stesen BHPetrol di Hentian R&R Tapah (arah selatan menuju ke KL). Malah turut berkata, bilangannya akan bertambah ke Perak, Penang dan Pahang dalam beberapa bulan akan datang.

Diperkenalkan di Johor pada November 2014 lalu bagi memenuhi peraturan emisi yang ditetapkan oleh Singapura (di mana kenderaan dari Malaysia yang gagal ujian asap tidak akan dibenarkan masuk ke republik berkenaan). Malah Ogos tahun lalu, bahan api ini turut diperkenalkan di Lembah Klang.

Sehingga hujung Februari 2016, sebanyak 62 stesen telah menjual Infiniti Euro 5 Diesel ini di seluruh negara, dengan stesen yang terletak di Johor, Melaka dan Lembah Klang. Majoritinya adalah Lembah Klang iaitu sebanyak 37 buah stesen. Senarai semua stesen yang terbabit ada pada laman web BHPetrol.

Bahan api ini dikatakan lebih baik untuk alam sekitar kerana kandungan sulfurnya yang rendah iaitu hanya 10 bahagian per juta (ppm) berbanding 550 ppm bagi gred Euro 2M Malaysia buat setakat ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required