Honda Malaysia bakal lancar dua model CKD baharu pada 2016 – adakah Civic baharu dan Accord facelift?

Honda-new-models-2016

Honda Malaysia telah mengumumkan bakal memperkenalkan dua model CKD (pemasangan tempatan) baharu untuk dipasarkan pada tahun ini. Tidak perlu untuk bermain teka-teki, kerana dua model tersebut sudah pastinya Honda Civic 2016 serba baharu dan Accord facelift.

Salah satu daripadanya adalah model gantian bagi sedia ada (iaitu Civic baharu), sementara satu lagi ialah Minor Model Change (MMC), yang memberikan gambaran lebih jelas merupakan Accord facelift. “Kita akan terus menawarkan elemen yang terkini, menarik dan mempunyai nilai mata wang untuk model-model ini,” ujar CEO Honda Malaysia, Yoichiro Ueno.

Malah Honda Malaysia turut melakar kejayaan cemerlang. Dengan jualan keseluruhan sebanyak 94,902 unit pada 2015, telah meletakkan ia sebagai jenama bukan-nasional di kedudukan teratas dengan perkongsian pasaran sebanyak 14.2%. Ia menyaksikan peningkatan sebanyak 22%, dan pernah mencatatkan rekod jualan bulanan tertinggi iaitu pada Disember 2015 dengan jumlah 10,741 unit.

Honda-sales-2015

Untuk tahun 2016 ini, Honda Malaysia mensasarkan jualan sebanyak 90,000 unit, dengan margin yang sedikit rendah berbanding 2015. Walau bagaimana pun, dijangka Jumlah Keseluruhan Industri (TIV) Malaysia juga menurun sebanyak 5%, menjadi 630,000 unit.

Bagi mengekalkan momentum ini, Honda Malaysia akan mengembangkan lagi rangkaian cawangan jualan dari 87 ke 95 pada tahun ini, serta menambahkan lagi Pusat Membaikpulih dan Mengecat Badan dari 14 ke 20, di seluruh negara.

GALERI: Honda Civic 2016 (spesifikasi US)

GALERI: 2016 Honda Accord facelift 2016 (spesfikasi Thai)

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required