Waze versi 4.3 untuk pengguna iOS kini boleh dimuat turun, tampil ciri Planned Drive bantu jadual perjalanan

Waze-Planned-Drives_All-iOS-Screens_BM

Berita baik untuk pengguna iOS, Waze telah mengumumkan perisian navigasi tersebut kini boleh diperolehi dalam versi 4.3. Boleh dimuat turun menerusi App Store, kini perisian tersebut dilengkapi dengan ciri baharu iaitu Planned Drives.

Menurut Waze sendiri, “Planned Drives akan memudahkan perancangan temu janji atau perjalan penting, sama ada pada hari ini atau minggu hadapan.” Waze kini membolehkan anda untuk membuat perancangan awal perjalanan dengan hanya menulis destinasi yang diingini beserta tarikh dan masa yang perlu anda sampai ke destinasi terbabit.

Kemudian, Waze akan memberikan anda masa yang sesuai untuk anda berangkat ke acara yang telah ditetapkan tersebut. Tambahan lagi, aplikasi ini akan memberikan peringatan sebelum masa berangkat yang telah ditetapkan berdasarkan keadaan trafik sebenar. Ini bakal menyenangkan anda untuk menguruskan perjalanan dan masa serta mengelak dari kesesakan trafik.

Planned Drive juga menawarkan graf yang menunjukkan waktu kemuncak trafik untuk tujuh hari berikutnya. Ini sudah tentunya bakal memudahkan anda dalam membuat perancangan perjalanan, di mana aplikasi ini turut berkemampuan untuk mengira masa berangkat yang disarankan.

Untuk pengguna Android, anda perlu menunggu sehingga aplikasi ini disediakan melalui Play Store. Setakat ini, hanya Waze versi 4.0 disediakan untuk pengguna Android.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required