Triumph Street Twin 2016 di Malaysia – RM55,900

2016-Triumph-Street-Twin-2

Triumph Street Twin 2016, sebahagian daripada barisan terbaharu Bonneville, telah pun berada di Malaysia dan sedang dipamerkan di bilik pameran Fast Bikes, Petaling Jaya.

Ia merupakan model pertama bagi tahun ini yang didatangkan dengan enjin berkembar penyejuk-air baharu yang juga digunakan bagi Triumph Bonneville T120 dan Thruxton R, Street Twin ini lebih menjurus ke arah rekaan retro untuk bersaing dengan Ducati Scrambler dan Harley-Davidson Iron 883.

Didatangkan dengan enjin baharu menggunakan penyejuk-cecair bagi memenuhi peraturan emisi, Street Twin ini dipadankan dengan enjin 900 cc parallel-twin dengan EFI yang mampu menberikan kuasa sehingga 54 hp dan tork 80 Nm pada 5,900 rpm.

Malah Street Twin 2016 ini juga mempunyai lebih tork berbanding model sebelumnya, iaitu lebih 18%, sehingga dari 65.6 Nm. Malah ia memiliki 22% lebih kuasa kuda antara 2,750 dan 4,750 rpm.

Dengan casis yang direka semula, Street Twin 2016 ini juga dilihat lebih rendah, dengan tempat duduk hanya setinggi 750 mm, berbanding 775 mm pada Harley-Davidson Iron 883. Walau pun imejnya nampak lebih old school, Street Twin ini juga didatangkan dengan ride-by-wire, kawalan cengkaman dan ABS sebagai standard.

2016-Triumph-Street-Twin-12

Terdapat lima warna pilihan iaitu Jet Black, Phantom Black, Matte Black, perak dan merah dengan cast wheels dan lampu belakang LED. Soket pengecas USB dan immobiliser juga ditampilkan.

Terdapat lebih 150 aksesori berlainan dari Triumph untuk Street Twin 2016 ini, dengan tiga kit penggayaan iaitu Urban, Scrambler dan Brat Tracker.

Di Malaysia, Street Twin dijual pada harga RM55,900 termasuk GST, tidak termasuk cukai jalan dan insurans. Selain itu, Fast Bikes turut mengesahkan model Bonneville T120, T120 Black dan Thruxton R dijangka akan tiba di bilik pameran tidak lama lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required