Penutupan di Exit 702 dan Exit 703 Lebuhraya Cheras-Kajang dilanjutkan 11 hari berakhir hujung bulan ini

535143_1107433665954700_4272840595636883064_n

Berikutan pembinaan stesen MRT Suntex dan stesen MRT Sri Raya, MMC-Gamuda mengumumkan penutupan jalan di persimpangan Hulu Langat arah Kajang (Exit 702) dan persimpangan Telekom arah Kajang (Exit 703) di akan dilanjutkan. Pemanjangan tempoh ini juga melibatkan penutupan jalan tiga lorong arah Kajang sepanjang Lebuhraya Kajang Cheras.

Kesemua penutupan jalan ini akan bermula 10 malam hingga lima pagi, setiap hari bermula 20 Mac hingga 31 Mac 2016. Walau bagaimana pun, lanjutan tempoh penutupan jalan selama 11 hari ini akan dilakukan secara berselang-seli.

Untuk laluan pengguna jalan raya dari Hulu Langat/Pekan Batu 9 yang menuju ke arah Kajang, anda disarankan agar mengambil menggunakan Exit 702 arah KL dan membuat pusingan-U di Exit 701 persimpangan PGA seperti laluan yang berwarna hijau di dalam peta diatas.

Pengguna dari Pekan Batu 9/Jalan Cheras/Hulu langat, menuju ke Kajang, anda dinasihatkan untuk menggunakan laluan di Exit 703 – Memasuki Cheras – Lebuhraya Kajang Grandsaga arah Kajang seperti laluan yang berwarna biru didalam peta diatas.

Untuk penutupan di Exit 703 persimpangan Telekom arah Kajang pula, pengguna dari KL menuju ke Pekan Batu 9/ Jalan Cheras/ Hulu Langat adalah disarankan untuk membelok ke kiri menggunakan Exit 702 seperti laluan yang berwarna ungu.

Pengguna dari KL menuju ke Taman Kota Cheras pula perlu membuat pusingan-U di persimpangan Bandar Tun Hussien Onn (Exit 704) dan menggunakan laluan di Exit 703 arah Taman Kota Cheras seperti yang ditunjukkan pada laluan yang berwarna perang.

Bagi penutupan tiga lorong antara Exit 702 dan Exit 703 di Lebuhraya Cheras-Kajang pula, masih ada satu lagi lorong dibuka untuk pengguna jalan raya dari arah Kajang untuk melalui jalan tersebut buat masa sekarang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required