Keluar awal untuk elak kesesakan trafik – Ku Nan

Jam_03

Menteri Wilayan Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor (Ku Nan), mencadangkan agar pengguna jalan raya keluar awal pagi untuk tempat kerja atau mana jua destinasi.

Selain itu, Ku Nan turut mencadangkan, pengguna jalan raya harus mengenal pasti laluan mereka bagi waktu puncak dan bukan puncak untuk mengelakkan terperangkap dalam kesesakan lalu lintas, laporan The Sun.

“Kita sering menggunakan alasan terlewat untuk ke destinasi kerana masalah kesesakan trafik. Tetapi jika kita tahu masa (puncak dan bukan puncak), pastinya kita akan keluar lebih awal. Jadi kita harus tahu bagaimana menguruskan masa,” ujarnya. Beliau menambah, orang ramai patut menggunakan pengangkutan awam jika hendak ke mana-mana destinasi dalam bandar.

Ini adalah maklum balas Tengku Adnan dalam persidangan Dewan Rakyat bagi menjawab soalan dari Teresa Kok, Ahli Parlimen Seputeh, yang bertanya Dewan Bandaraya Kuala Lumpur mempunyai pelan pembangunan yang lebih terancang untuk mengurangkan kesesakan trafik.

Teresa memberikan perbandingan perancangan dalam bandar Kuala Lumpur dengan apa yang dilakukan oleh kerajaan Selangor, yang menurutnya mempunyai kawalan trafik yang lebih terancang. Menjawab soalan itu, Ku Nan berkata, pelan pembangunan di KL adalah “lebih baik berbanding Selangor”. Apa pendapat anda mengenai perkara ini? Kongsikan pendapat anda bersama kami menerusi ruangan komen di bawah.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • uncle joe on Mar 23, 2016 at 4:43 pm

    ini monkey.. dia ingat 100 org shj duduk di kl..dia ingat semua olang tak tau alternative road.. puii..

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required