Empat stesen LRT di Puchong mula operasi 31 Mac ini

lrt-depot

Lagi empat stesen LRT dari jajaran LRT Ampang iaitu IOI Puchong Jaya, Pusat Bandar Puchong, Taman Perindustrian Puchong dan Bandar Puteri akan mula beroperasi pada 31 Mac ini.

Pengumuman ini dilakukan oleh Presiden dan CEO Kumpulan Prasarana Malaysia Bhd Datuk Azmi Aziz ketika sesi perbentangan oleh delegasi Malaysia dalam persidangan Asia Pacific Rail 2016 di Hong Kong semalam.

Menurut Prasarana, dengan sejumlah 33 stesen yang beroperasi minggu hadapan, jajaran Ampang turut menjanjikan kemudahan bagi pengguna yang menetap dan bekerja di Puchong, khususnya di sekitar Bandar Puchong Jaya, laporan The Star.

Tiga daripada empat stesen yang diumumkan ini terletak selari dengan Lebuhraya Damansara-Puchong (LDP), yang dihubungkan terus ke Puchong.

Menurut laporan akhbar berkenaan, sesetengah pengguna turut meluahkan rasa kecewa apabila operasi tiga stesen terakhir iaitu Puchong Perdana, Puchong Prima dan Putra Height ditangguhkan.

Namun satu sumber memberitahu, pembukaan tiga stesen terakhir bagi jajaran Ampang ini kemungkinan besar akan beroperasi selewat-lewatnya Jun ini.

Malah pada Jun ini juga, sebanyak 14 stesen LRT dari jajaran Kelana Jaya akan mula beroperasi. Ia melengkapkan lagi program sambungan LRT yang pertama kali diumumkan pada tahun 2006.

Pada Oktober tahun lalu, empat buah stesen iaitu Awan Besar, Kampung Muhibbah, Alam Sutera dan Bandar Kinrara 5 (BK5) mula beroperasi.

Sambungan bagi jajaran Ampang adalah bermula stesen Sri Petaling, merentasi Kinrara dan berakhir di Putra Height, Puchong.

Sambungan jajaran sepanjang 18.1 km dengan 12 stesen ini menjadikan panjang keseluruhan jajaran Ampang ialah 45.1 km.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required