Kia Sorento generasi ketiga akan tiba di M’sia Mei ini

Kia-Sorento-Drive-Jordan-21

Setelah sekian lama menantikan ketibaannya, akhirnya Kia Sorento generasi ketiga dikhabarkan bakal tiba di pasaran Malaysia pada Mei 2016. Sumber dari Kia Malaysia memberitahu, SUV tujuh-tempat duduk ini akan didatangkan dengan dua pilihan iaitu diesel 2.2L dan petrol 2.4L, dengan jumlah tiga varian kesemuanya.

Nampak gayanya ia menjadi berita yang memberangsangkan, memandangkan generasi sebelum ini iaitu Sorento XM hanya ditawarkan dengan satu varian enjin petrol sahaja di Malaysia, iaitu 2.2 liter ‘R’ diesel.

Bagi varian terbaharu ini, dengan dua pilihan enjin dan tiga varian yang bakal ditawarkan, kami jangka ia adalah spesifikasi standard petrol, spesifikasi tinggi petrol dan spesifikasi tinggi diesel bagi pasaran Malaysia.

Sorento UM telah diperkenalkan di peringkat domestik pada Ogos 2014. Wakil Paultan.org telah pun memandu ujinya di Jordan. Dan pastinya varian 2.4L petrol menjadi pilihan, tetapi jika ia dikaitkan dengan soal harga, mungkin ia agak tinggi sedikit.

Dan jika Sorento nampak begitu besar seperti dalam gambar ini, ya ia memang besar. Jika bagi kami model semasa Santa Fe cukup besar berbanding kesemua SUV dalam segmen-C, nampak gayanya ia bakal ditewaskan oleh Sorento ini jika membabitkan saiz ukurannya. Nantikan perincian lanjut dari kami dari masa ke masa.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • As of today, Naza Kia cannot confirm the launch or/and the date of launching for this model. Very disappointing feedback. i guess they don’t really care if customers go for other cars in market.

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required