BMW terbakar di plaza tol, melibatkan kehilangan nyawa – identiti mangsa masih belum dikenalpasti

bmw-6-series-fire_BM

Sebuah BMW 6 Series dilaporkan terbakar awal pagi ini dan menyebabkan pemandunya mati terbakar semasa beliau tidur di dalam kereta tersebut, lapor New Straits Times. Kejadian pada pukul empat pagi tadi itu berlaku di Plaza Tol B Lebuhraya Sprint.

Menurut pekerja di plaza tol berkenaan yang menyaksikan insiden itu, lelaki tersebut yang dipercayai mabuk, dikatakan memberhentikan keretanya di pondok tol, kemudian tidur di tempat duduk penumpang hadapan dengan enjin yang masih hidup.

Pekerja terbabit cuba untuk membangunkan lelaki tersebut dengan mengetuk cermin tingkap, tetapi gagal untuk menyedarkan lelaki itu. Sejam kemudian, kereta tersebut terbakar dan lelaki yang identitinya masih belum diketahui tersebut terkorban akibat kebakaran tersebut. Dua pondok tol turut dilaporkan terbakar sepenunhnya. Pihak berkuasa masih lagi menyiasat identiti sebenar mangsa kebakaran tersebut.

Sementara itu, BMW Malaysia telah mengeluarkan kenyataan ringkas berhubung insiden ini. Kenyataan yang dibuat oleh Pengarah Pengurusan dan CEO Han Sang Yun tersebut adalah seperti berikut:

“Kami di BMW Group Malaysia mengetahui insiden pagi ini di mana sebuah BMW generasi sebelum ini telah terbakar di Plaza Tol Lebuhraya Sprint dan menyebabkan kehilangan nyawa.

Ia merupakan insiden yang sangat malang dan kami bersedih atas apa yang berlaku. Kami bersimpati kepada mangsa dan ahli keluarga yang terlibat dalam insiden tersebut.

Kami difahamkan pada saat ini, penyebab kebakaran tersebut masih lagi belum diketahui dan kami di BMW Group Malaysia menawarkan kepakaran kami, kerjasama dan pertolongan kepada Jabatan Bomba dan Penyelamat Selangor dan juga kepada pihak berkuasa berkaitan untuk menyiasat insiden ini dengan teliti.”

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

  • Patrick Leong on Mar 29, 2016 at 7:26 pm

    Why doesn’t sprint highway have fire extinguishers on standby? It happened on your highway and thus some sense of responsibility should also be shouldered by sprint for not having the proper applications pertaining to issues as such.

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required