Perlu segera memperbaiki perkhidmatan untuk bersaing dengan Grabcar, Uber – Tengku Adnan

Malaysia-Taxi-03

Menerima banyak aduan daripada rakyat dan pelancong mengenai perkhidmatan tidak berkualiti pengusaha dan pemandu teksi, Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, menyarankan agar mereka memperbaiki perkhidmatan masing-masing untuk bersaing dengan Grabcar dan Uber.

Aduan terbabit biasanya membabitkan tambang tinggi yang dikenakan pemandu teksi termasuk tidak menggunakan meter, suka memilih laluan sendiri dan tidak menjaga kebersihan, laporan Bernama.

“Atas faktor-faktor inilah sebabnya orang menggunakan perkhidmatan alternatif iaitu Uber dan Grabcar,” katanya.

Selasa lalu, kira-kira 300 pemandu teksi mengadakan tunjuk perasaan bagi membantah perkhidmatan teksi dalam talian dan mengakibatkan kesesakan selama dua jam di sepanjang Jalan Bukit Bintang.

Tengku Adnan turut berkata Dewan Bandaraya Kuala Lumpur tidak mempunyai kuasa terhadap pemandu teksi kerana ia terletak di bawah bidang kuasa Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Darat (SPAD).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required