Renault Kaptur diperkenalkan untuk pasaran Rusia – versi Captur lebih panjang, dilengkapi dengan 4WD

Renault-Kaptur-10-e1459387899734

Renault Kaptur akhirnya diperkenalkan bagi pasaran Rusia, selepas imej pengenalannya mula disebarkan dua minggu lalu. Nampak seperti memiliki biasan model Captur kan?

Ditampilkan dengan gril sarang lebah pada bahagian hadapan bersama logo jenamanya, selain padanan lampu nyalaan siang dan lampu belakang dengan efek 3D memberikan sedikit kelainan buat Kaptur ini.

Kaptur sebenarnya lebih panjang daripada segi ukurannya berbanding dengan model crossover kompak yang lain. Ia memiliki ukuran 4,333 mm panjang, 1,813 mm lebar, 1,613 mm tinggi dengan jarak roda 2,674 mm. Manakala Captur pula hanya 4,122 mm panjang, 1,778 mm lebar, 1,567 mm tinggi dan jarak roda 2,606 mm.

Malah bagi menawan laluan yang mencabar di Rusia, Kaptur turut dilengkapi dengan sistem pacuan 4WD, tidak seperti Captur yang hanya dipacu roda hadapan. Manakala sudut pendekatan (approach) dan ketibaan (departure) ialah 20 dan 31 darjah, manakala jarak terendah dengan tanah (ground clearance) ialah 204 mm.

Ia turut dilengkapi dengan suspensi yang lebih keras dan pengunci perbezaan pusat pada transmisi pacuan semua-roda. Namun, agak pelik kenapa Renault belum bersedia untuk mendedahkan penjana kuasanya, walau pun penah mengatakan ia bakal dipadankan dengan transmisi manual enam-kelajuan dan automatik.

Bahagian dalamnya juga, berkongsi sedikit bentangan rekaan dengan Captur. Ia menampilkan kluster instrumen dengan sistem hiburan bersama skrin sesentuh tujuh-inci. Ruang kargonya pula dikatakan mampu memuatkan kapasiti sehingga 387 liter, dan boleh mencecah 1,200 liter jika tempat duduk belakang dibaringkan.

Selain itu, ia turut didatangkan dengan sistem Kawalan Penghidup Enjin Renault, haba panas bagi tempat duduk hadapan dan cermin hadapan. Kaptur disasarkan mula dijual pada musim panas ini dan ia akan diproduksi di kilang Renault di Moscow.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required