Jeep Wrangler Unlimited Sahara “Batwrangler” – hanya sebuah dibina, padat dengan aksesori Mopar

Jeep-Wrangler-Unlimited-Sahara-Batwrangler-1_BM

Jeep Malaysia telah mendedahkan Jeep Wrangler Ultimate Sahara versi custom di Tropicana City Mall hujung minggu lalu. Digelar sebagai “Batwrangler”, kenderaan off-road ikonik dalam bentuk lima-pintu jarak roda panjang yang hanya dibina satu unit sahaja. Ia dilengkapi dengan aksesori Mopar serta cat istimewa untuk memperingati hubungan Jeep dan filem Batman V Superman: Dawn of Justice.

Rekaan grafik pada badan Jeep ini bukan dibuat dengan balutan pelekat, tetapi ia sebenarnya merupakan hasil lukisan airbrush yang direka oleh divisi Projek Khas Jeep. Jeep Malaysia turut memberitahu akan ada lagi model edisi istimewa seperti ini akan dibina dan didedahkan untuk masa akan datang.

Jeep-Wrangler-Unlimited-Sahara-Batwrangler-2_BM

Aksesori Mopar yang ditampilkan pada Jeep ini termasuklah bampar hadapan besi off-road, fender flare rata, pengunci bonet, penutup cermin sisi dengan logo Jeep, lapisan badan, penutup pengisi bahan api, pelindung lampu belakang serta roda aloi 18-inci standard Sahara versi warna hitam.

Secara keseluruhannya, aksesori-aksesori yang ditampilkan (tidak termasuk cat khas) berharga RM52,899, tetapi Batwrangler dijual pada harga atas jalan tanpa insuran RM368,888, iaitu RM39,999 lebih mahal dari Wrangler Unlimited Sahara standard yang dijual pada harga RM328,889. Sumber dari Jeep Malaysia juga memberitahu kami, diskaun tambahan sebanyak RM30,000 juga akan ditawarkan untuk pembeli.

Kelengkapan asal Sahara Unlimited termasuk bumbung Freedom Top yang boleh dibuka, kawalan kelajuan, penghawa dingin automatik, roda stereng pelbagai fungsi balutan kulit, sistem infotaimen dengan skrin sesentuh 6.5-inci dan hubungan Bluetooth, kawalan suara, cakera keras, sistem audio Alpine Premium dengan sembilan-pembesar suara, serta sulaman “Sahara” pada tempat duduk hadapan adalah kekal standard pada model ini. Untuk Aspek keselamatan, Batwrangler dilengkapi empat beg udara, ESC, Bantuan Mula Mendaki dan sistem Electronic Roll Mitigation.

Kereta ini dijana oleh enjin 3.6 liter Pentastar VVT V6 yang berkuasa 284 hp pada takat 6,350 rpm dan tork maksima 347 Nm pada takat 4,300 rpm. Kesemua kuasa ini dialirkan ke keempat-empat roda menerusi kotak gear lima-kelajuan automatik.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required