Perkhidmatan bas percuma di Petaling Jaya Selatan

pj-city-bus-public-transport

Penduduk Petaling Jaya Selatan (PJS) kini boleh mendapatkan perkhidmatan bas komuniti secara percuma untuk kawasan sekitarnya. Perkhidmatan yang diwujudkan oleh Majlis Perbandaran petaling Jaya (MPPJ) ini bertujuan untuk kemudahan pengangkutan kepada penduduk sekitar khususnya warga tua, dari Kg. Lindungan ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) yang melibatkan perjalanan pergi dan balik.

“Perkhidmatan bas percuma ini hanya boleh didapati setiap hari Isnin, Rabu dan Jumaat. Ia akan bergerak dari Klinik 1 Malaysia di Kg. Lindungan jam 7 pagi ke PPUM. Pada jam 2 petang, bas ini akan kembali dari PPUM ke klinik berkenaan,” ujar datuk bandar PJ Mohd Azizi Mohd Zain, laporan The Sun Daily.

Mohd Azizi turut menambah, selain PJ City Bus, perkhidmatan bas percuma juga sedang dipertimbangkan di bandar berkenaan. “Buat masa ini, kami mempunyai PJ City Bus yang meliputi jalan utama di PJ, di mana dalam tahun ini kami akan menambah dua laluan baharu iaitu di Kelana Jaya dan Kampung Tunku,” ujarnya.

Bagi laluan PJ01, iaitu dari Taman Medan ke Kampung Tunku dan laluan PJ02 dari stesen LRT Asia Jaya ke PPUM, kini mampu mencapai bidangan 10,000 penumpang sehari. Manakala laluan PJ03 dan PJ04 iaitu Kelana Jaya dan Kampung Tunku pula dianggarkan dengan 2,000 penumpang sehari.

“Walau bagaimana pun, PJ03 dan PJ04 masih dalam peringkat ujian, jadi kita akan menetapkan semula laluannya pada bulan ini. Dan jika jumlah penumpangnya tidak seperti mana yang kita harapkan, mungkin kita akan mempertimbangkan perkhidmatan ini di kawasan lain memandangkan kami turut menerima banyak permintaan dari ahli majlis dan ahli dewan kawasan terbabit untuk memberikan kemudahan ini di tempat mereka,” ujar Mohd Azizi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required