Pembinaan jalan raya di Sabah pada masa depan akan ambil kira faktor gempa bumi – Musa Aman

SabahRoad_2

Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman telah mengeluarkan kenyataan bahawa pembinaan semua jalan raya di Sabah pada masa depan akan mengambil kira faktor dan risiko gempa bumi.

Katanya, agensi kerajaan berkaitan seperti Jabatan Kerja Raya (JKR) akan mengkaji pengalaman serta berkongsi idea dan teknologi dengan negara yang biasa dilanda gempa bumi bagi diaplikasikan dalam pembinaan jalan raya di negeri ini pada masa depan, laporan Bernama.

“Sebab itu, kita menjemput pakar-pakar dari negara-negara yang biasa dilanda gempa bumi seperti Taiwan, Jepun dan lain-lain kerana kita ingin mengetahui bagaimana cara-cara dan apa teknologi yang diguna pakai di negara berkenaan dalam pembinaan jalan raya mereka.

“Jurutera kita juga sudah mempelajari teknologi (yang berkaitan dengan gempa bumi) tetapi kita juga mahu berkongsi dan mendapatkan lebih banyak idea dengan negara yang pernah megalami gempa bumi ini,” katanya kepada pemberita.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required