Filem penapis haba keselamatan 3M Scotchshield Crystalline dilancar, harga bermula dari RM2.9k

2016-3m-scotchshield-crystalline-official-001_BM

3M telah memperkenalkan produk terbaharu mereka iaitu Filem Penapis Haba Keselamatan 3M Scotchshield Crystalline untuk pasaran Malaysia. Filem Penapis Haba untuk kenderaan terbaharu dari 3M ini dikatakan menawarkan tapisan haba yang lebih baik dan juga ciri keselamatan yang dipertingkatkan.

“Dalam situasi statistik kereta yang dipecah masuk yang semakin membimbangkan sekarang, filem penapis haba untuk tingkap yang menampilkan ciri keselamatan adalah sangat penting. Sebagai respon untuk memenuhi keperluan tersebut, kami bangga untuk menyediakan rakyat Malaysia jalan penyelesaian dengan menyediakan filem yang boleh menapis haba dengan baik, malah boleh juga mencegah dari berlakunya jenayah pecah-dan-ragut secara efektif,” kata Ge Quee Ann, Pengarah Urusan Elektronik dan Tenaga 3M Malaysia.

Terhad kepada 100 pelanggan terawal, 3M Malaysia menawarkan filem 3M Scotchshield Crystalline Security pada harga pengenalan istimewa, seperti yang disenaraikan di bawah (harga biasa dalam kurungan). Tawaran ini sah hanya untuk pelanggan yang melawati laman web 3M Malaysia dan mengisi borang atas talian terlebih dahulu.

  • RM2,880 untuk kereta sedan standard (RM3,840)
  • RM2,995 untuk sedan besar (RM3,940)
  • RM3,168 untuk MPVs dan SUV mini (RM4,224)
  • RM3,456 untuk MPVs besar (RM4,608)

2016-3m-scotchshield-crystalline-002_BM

Harga yang disenaraikan adalah termasuk filem perlindungan untuk semua enam cermin tingkap pada kenderaan, dan memenuhi undang-undang Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ). Walau bagaimanapun, 3M Malaysia memberitahu mereka tidak menggalakkan produk Scotchshield untuk dipadankan pada cermin hadapan dan belakang kenderaan. Oleh itu, harga yang disenaraikan tersebut adalah termasuk filem Crystalline biasa untuk bahagian berkenaan.

Filem keselamatan Scotchshield Crystalline dihasilkan daripada filem Crystalline 3M yang asli. Produk terbaharu ini hanya berketebalan 0.1 mm dan menampilkan teknologi filem Optikal pelbagai-lapis (MOF) 3M, menggabungkan lebih dari 200 lapisan dalam satu filem. Memandang rendah kekuatannya adalah satu kesilapan besar, kerana walaupun filem ini lebih nipis dari kertas nota, ia menawarkan kekuatan tegangan sehingga 25,000 psi, 97% penolakan radiasi inframerah (IRR) dan 60% penolakan tenaga solar keseluruhan (TSER).

Kelebihan lain yang ada pada filem keselamatan Scotchfield Crystalline ini termasuk perlindungan 99.9% penolakan ultra-ungu (UVR) dan tahap faktor pancaran solar melebihi 1,000 – yang dikatakan boleh mengurangkan keretakan dan kelusuhan pada kemasan dalam kereta, upholstery dan juga karpet, serta melindungi penumpang daripada sinaran UV yang merbahaya.

Filem ini adalah tidak diwarnakan, ini akan membolehkan anda mengekalkan penampilan asal kereta anda. Ia juga turut tidak bersifat seperti logam, bermaksud ia tidak akan menganggu perhubungan pada kelengkapan mudah alih anda.

2016-3m-scotchshield-crystalline-official-008_BM

3M menjelaskan filem Crystalline tidak menghalang isyarat inframerah pada alat Smart Tag anda. Walau bagaimanapun, syarikat tersebut menambah pihak yang memasangan filem ini akan menyediakan hasil kerja yang bersih pada bahagian tersebut. Tidak ada perincian bagaimana ia dilakukan didedahkan, tetapi kami faham ini adalah termasuk proses mengasingkan sebahagian filem tersebut untuk membenarkan laluan kepada isyarat Smart Tag.

Filem keselamatan Scotchshield Crystalline kini boleh didapati di semua pusat filem penapis kenderaan 3M. Setiap pemasangan akan disertakan dengan e-waranti lima tahun yang melindungi penukaran 100% dan kos upah filem tersebut jika berlakunya kerosakan seperti berbuih, terkopek, atau melepuh tetapi ia tidak sah jika cermin tersebut pecah.

Pelanggan yang memasang penapis filem pada kenderaan mereka dengan siri produk terpilih 3M antara 1 Mac hingga 31 Mei 2016 juga layak untuk menyertai peraduan Tint & Win yang dianjurkan oleh 3M. Pemenang bertuah akan menerima hadiah berupa iPhone 6s atau penapis air 3M AP DWS 1000. Untuk lebih maklumat berkenaan peraduan ini boleh diperolehi di laman sesawang rasmi 3M Malaysia.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required