Uber uji bayaran tunai untuk perkhidmatan di KL

uber-cash-payment

Uber telah mengumumkan, kini pihaknya sedang menguji kaedah pembayaran secara tunai untuk perkhidmatan di Kuala Lumpur. Syarikat perkhidmatan pengangkutan dalam talian ini turut mensasarkan untuk memperluaskan lagi rangkaian perkhidmatan mereka dengan memperkenalkan tunai sebagai pilihan bayaran alternatif.

“Buat setakat ini, kami sedang menguji kaedah pembayaran secara tunai di Kuala Lumpur memandangkan kami banyak menerima maklumbalas positif mengenainya. Sekiranya ia sesuai untuk dilaksanakan, kami berharap kaedah pembayaran tunai ini turut dapat diperluaskan di semua lokasi kami di Malaysia,” ujar wakil Uber.

Menurut Pengarah Komunikasi Uber Asia Pasifik Amy Kunrojpanya pula, langkah memperkenalkan pembayaran tunai ini dilihat suatu tindakan yang tepat memandangkan ada sesetengah pelanggan terutamanya yang baru hendak berjinak-jinak dengan perkhidmatan ini mungkin tidak ada atau enggan menggunakan kad kredit.

“Tidak semua orang mahu menggunakan kad kredit atau pun traksaksi dalam talian. Jadi kami amat memahami perkara ini, lantas mahu memperkenalkan kaedah pembayaran alternatif kepada rakyat Malaysia. Dan tidak dinafikan bayaran tunai mungkin lebih mudah untuk dibuat,” ujarnya, sambil menambah jika dilaksanakan, ia dijangka mampu menambah bilangan pemandu baharu sekitar 45%.

Terdapat lima langkah bagi pembayaran secara tunai iaitu pilih pembayaran menerusi applikasi, pilih tunai sebagai pilihan pembayaran, sahkan lokasi pengambilan dan pilih kenderaan. Dan apabila sampai ke lokasi, pelanggan hanya perlu membayar tambang secara tunai (dinasihatkan agar bayaran tersebut mengikut yang dinyatakan dan tidak berbaki) terus kepada pemandu Uber.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required