Honda Avancier SUV dilancarkan di China – 2.0T, 9AT

Honda-Avancier-China-24

Guangqi Honda telah mendedahkan Honda Avancier baharu di China. Model SUV baharu ini merupakan versi produksi bagi Honda Concept D yang diperkenalkan di Auto Shanghai 2015 lalu.

Walau pun penggayaannya dikurangkan sedikit berbanding Concept D, namun bentuk asas karakternya masih dikekalkan iaitu dari garisan bumbung yang lebih landai serta beberapa elemen lain, tetapi kesan dramatiknya dikurangkan pada versi produksi.

Avancier merupakan SUV yang agak besar dengan jarak roda berukuran 2,820 mm, dan akan diposisikan di atas CR-V yang dijual di China oleh rakan sekutu Honda iaitu Dongfeng Honda. Pesaing bagi Avancier termasuk Toyota Highlander dan Ford Edge.

Honda-Avancier-China-02

Elemen sedikit mewah juga diterapkan pada rekaan imejnya. Ini termasuklah lampu utama LED, skrin sesentuh bersaiz besar di bahagian tengah, zon penghawa dingin tiga-zon, bumbung berkaca panoramik, brek parkir elektronik, butang pemilihan gear, pedal penukar gear, tempat duduk haba panas/aliran udara, tempat duduk pemandu larasan berkuasa dengan memori, panel kawalan pada tempat perehat tangan dan speaker belakang yang dipasang di atas tempat duduk belakang. Malah kabin dihiasi dengan balutan kulit hitam dengan kekemasan kayuan gelap.

Avancier adalah SUV lima-tempat-duduk, dijanakan oleh enjin 2.0 liter “Sport Turbo” VTEC Earth Dreams Tech, yang dipadankan bersama transmisi automatik sembilan-kelajuan. Kuasanya disalurkan ke semua roda. Ia juga dilengkapi dengan sistem bantuan pemanduan Honda Sensing Suite. Ada perkhabaran mengatakan versi hibrid dan enjin 2.4 liter NA akan diperkenalkan tidak lama lagi.

GALERI: Honda Concept D di Auto Shanghai 2015

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required