VIDEO: Honda Civic 2016 makin rancak di Indonsia

Sementara melayan debaran menantikan Honda Civic 2016 dilancarkan di Malaysia tidak lama lagi, mari tonton klip video dari negara seberang ini. Kini Indonesia sedang rancak mempromosikan model generasi ke-sepuluh sedan segmen-C ini.

Civic baharu telah pun mula dijual di Indonedia dengan varian tunggal spesifikasi Turbo, dijanakan oleh enjin 1.5 liter VTEC Turbo suntikan-terus empat-silinder. Ia mampu menghasilkan 173 hp dan 220 Nm, dipadankan dengan transmisi CVT sebagai standard.

Video ini memaparkan beberapa ciri utama yang ditampilkan, termasuklah lampu utama LED sepenuhnya, rim aloi dua-tona 17-inci, lampu belakang kombinasi LED dan kekemasan ekzos berkembar yang menampakkan model ini lebih unik. Di dalamnya, perincian kulit dan kekemasan jahitan turut ditampilkan, selain tempat duduk pemandu larasan berkuasa lapan-cara dan sistem Kawalan Penghidup Enjin.

Malah model di Indonesia juga tidak menerima beberapa elemen yang ada pada pasaran Thai termasuk kluster instrumen LCD TFT atau sistem hiburan Display Audio dengan skrin sesentuh tujuh-inci. Ia telah digantikan dengan unit selepas pasaran berasaskan-Android dengan sambungan telefon pintar MirrorLink.

Kit keselamatan termasuk enam beg udara, ABS dengan EBD dan bantuan brek, Bantuan Kestabilan Kenderaan (VSA), Bantuan Mula Mendaki dan cagak ISOFIX di tempat duduk belakang. Tidak seperti model Turbo RS di Thai, versi Indonesia ini juga tidak menerima paparan titik buta Honda LaneWatch. Ia boleh didapati dengan lima pilihan warna dan warna serba hitam untuk dalam kabinnya. Honda Civic Turbo baharu ini dijual pada harga Rp. 475 million (RM141,419) di Indonesia.

Tidak sabar menantikan Honda Civic 2016 di Malaysia? Daftar Ride The Dream untuk menunjukkan minat anda terhadap model ini.

GALERI: Honda Civic Turbo 2016 pasaran-Indonesia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required